سبد خرید

چطوری پولم را پس بگیرم؟نحوه پس گرفتن پول و طلب

چطوری پولم را پس بگیرم؟نحوه پس گرفتن پول و طلب

تا حالا شده به یکی پول قرض دهید، بعد آن شخص پولتان را پس ندهد؟ اینجا می خواهیم راجع به این صحبت کنیم که چطوری پولم را پس بگیرم؟
بعضی ها یک کاری می کنند آدم می گوید من غلط کردم من به تو پول قرض دادم. ولی خب قرض داده ایم دیگر. حالا چه کار کنیم؟ اول از همه باید یک نکته ای را یاد بگیریم. آن هم درس گرفتن از اشتباهاتمان هست. من پول قرض دادم و الان به غلط کردن افتادم. خب چه درسی می‌گیرم؟ نه گفتن رو تمرین کردم که دفعه بعد اگر میخواهم پول قرض ندهم، بلد باشم نه بگویم؟
من خودم یه استانداردی دارم، می گویم به هیچ آدمی، به هیچ آدمی نمی شود اطمینان صد در صد داشت. ممکن است به یکی پول قرض بدهی، آدم بسیار خوش قولی باشد ولی مریض شود. خب حالا می خواهد چه کار کند؟ چطوری می خواهد پول را پس دهد؟ یا ممکن است یک اتفاق عجیبی در زندگی اش رخ دهد. در این مواقع خیلی مهم است که من حواسم باشد زمانی چیزی را به کسی قرض دهم که اگر برنگرداند، بیچاره نشوم. این خط قرمز من است. یعنی من دیده ام مثلاً شخص یه پولی برای شهریه دانشگاه، کنار گذاشته. بعد یکی می گوید: بیست روزه می‌تونی قرض بدی؟ و شخص آن پول را قرض می دهد. خب اگه پس ندهد، تو بیچاره می شوی! پس اینکار را نکن! مگر اینکه تضمین کافی بگیری که من فکر می کنم هیچ تضمینی نمی تواند صد درصد باشد.
پس نه گفتن رو یاد بگیریم و از قبل درست تصمیم بگیریم.

برای نمایش ویدئوی ( روش نه گفتن به قرض ) بر روی لینک کلیک کنید.

چطوری پولم را پس بگیرم؟

خب حالا می‌خواهم پولم را پس بگیرم. چه کار کنم؟ اول از همه باید رسانه مناسب را پیدا کنم. به بعضی ها باید زنگ زد. به بعضی ها نباید زنگ زد. بعضی ها اصلاً خجالت می‌کشند پیگیری کنند. بعضی ها اصلا خجالت نمی‌کشند، اون شخص جوابشان را نمی دهد. بنابراین باید پیدا کنم چطور می توانم اقدام کنم. برخی مواقع شاید اصلاً لازم باشد به بعضی ها بگوییم: من قانونی پیگیری می‌کنم. و من خواهش می کنم اینجا خجالت را کنار بگذاریم چون برخی اوقات می بینیم شخص خجالت می‌کشد و می گوید: زشته! بدان که پیگیری پولت زشت نیست.

چطوری پولم را پس بگیرم؟

پس گرفتن پول از همکار:
من: سلام آقای فلانی خانم فلانی، این مبلغی که من به شما دادم، قرار شد شما به من برگردونید، الان یه ماه هم از اون تاریخ گذشته و من ازتون خواهش می کنم فوراً اقدام کنید.
او: چشم چشم حتماً.
من: ممنون میشم بفرمایید کی؟
او: ان‌شاءالله این هفته. (این هفته می‌شه از شنبه تا جمعه شب. بعد هم جمعه میگه ایشالاه هفته بعد. پس تاریخ دقیق رو بپرس. )
من: دقیق می گید چه روزی؟ (به این تکنیک میگن دقیق طی کردن. یعنی مشخص کنی دقیقاً کی.)
او: ایشالاه سه شنبه واریز می کنم.
من: سه شنبه، چه ساعتی؟ (جزئیات رو بپرس تا بدونه که داری گیر میدی. وقتی دقیق میشی و تاریخ مشخص میشه، احتمال اینکه پول برگرده، بیشتره.)
او: تا ساعت 4 بعد ازظهر می ریزم به حسابتون.
من: اگه تا سه شنبه پول رو پس ندادید، چی میشه؟(گاهی اوقات لازمه این سؤال رو بپرسی)
او: نه، حتماً پس میدم.
من: پس من روی حرفتون حساب کنم؟ چون می خوام سه شنبه شب، با این پول کرایه خونه مون رو بدم. شما قول می‌دی؟(یعنی چندین و چندبار از اون شخص تأیید بگیر)
او: چشم حتماً.
پس گرفتن پول از بستگان:
من: پول من رو کی پس می دی؟
او: آخر هفته.
من: آخر هفته، یعنی کی؟ یعنی دقیقاً چه روزی؟ می خوام دقیق بدونم که زودتر از موعد مزاحمت نشم.
او: جمعه.
من: چه ساعتی؟ دقیقاً چه ساعتی؟
او: ساعت چهار.
من: اگه تا اون زمان پس ندادی، چه کار می کنی؟(تبعات رو از خودش بپرس)
بعد یک ساعت مانده به ساعت چهار روز جمعه، با پیامک بهش یادآوری می کنم.
یادمان باشد هیچ راه قطعی ای وجود ندارد. فکر نکنید الان این ها را بگویید، تمام طلب هایتان را می گیرید، نه. ولی خیلی وقتها می‌توانید این کار را انجام دهید و نتیجه خوبی بگیرید. پس دقیق مشخص کردن، بسیار بسیار مهم است. می دانم کار سختی است. می دانم خیلی هایمان خجالت می‌کشیم. ولی فکر می کنم ارزشش را داشته باشد که به پولی که حقمان هست، دوباره برسیم. موافقید؟

دیدگاه‌ها ۰