سبد خرید

روش کار کردن برای افراد عصبانی

روش کار کردن برای افراد عصبانی

تا حالا شده کاری را که شخصی گفته، انجام داده باشید، بعد از اتمام کار، با داد و فریاد بگوید: کی گفته این کار رو بکنی؟! چنین افرادی، آدم های عصبانی هستند که قادر به کنترل اعصاب و رفتار خود نیستند.این فرد می تواند مدیر، مشتری یا یکی از اعضای خانواده مان باشد.در این مقاله روش کارکردن برای افراد عصبانی را یاد می گیریم تا از فشار ناشی از خشم آنها خلاص شویم.

اول- از قبل طی کنیم

از قبل همه چیز را با او طی کنیم.منظور از طی کردن این است که همان موقع که دارد می گوید این کارها را انجام بده، مراحل کار را روی کاغذ بنویسیم.هر زمان که با عصبانیت فریاد زد: کی گفته این کار روی بکنی؟! آن کاغذ را به او نشان دهیم و بگوییم: من اون روز که با هم صحبت کردیم، مراحل کار را که گفتید، نوشتم.

دوم- هر مرحله از کار را با او بررسی کنیم که درست باشد

اگر یکدفعه کار نهایی را برای او بیاوریم، شروع به داد و فریاد زدن می کند! برای پیشگیری از عصبانیتش، وقتی هر مرحله از کار تمام شد، آن را به او نشان دهیم و باهم درستی اش را بررسی کنیم تا رضایتش جلب شود.

سوم- با او بحث نکنیم و فقط سؤال بپرسیم

وقتی با عصبانیت شروع به داد و فریاد زدن کرد، با او بحث نکنیم.یعنی شروع به توجیه کردن و دلیل آوردن نکنیم.در اینجا فقط از او یک از سؤالات زیر را بپرسیم:

  • الان شما بفرمائید من چه کار کنم؟
  • الان پیشنهادتون چیه؟
  • الان شما چه گزینه ای رو صلاح می دونید؟بفرمائید تا من انجامش بدم.

فایده سؤال پرسیدن این است که چون فرد عصبانی برای جواب دادن نیاز به فکر کردن دارد، کمی منطقی تر شده و از خشمش کاسته خواهد شد.

پیشنهاد می کنم حتما سؤال پرسیدن را در برخورد با افراد عصبانی امتحان کنید.

در این مقاله با روش کار کردن برای افراد عصبانی آشنا شدیم:

  1. از قبل طی کنیم.
  2. هر مرحله از کار را با او بررسی کنیم که درست باشد.
  3. با او بحث نکنیم و فقط سؤال بپرسیم.

دوستان عزیزم مرا در اینستاگرام فالو کنید تا از مطالب آموزشی رایگان بهره مند شوید:

اینستاگرام من

برگرفته از:

بیشتر از یک نفر

دیدگاه‌ها ۲