سبد خرید

چگونه مخ بزنیم؟

چگونه مخ بزنیم؟

نکته مهم این که بهتره به جای عبارت مخ زدن از یک عبارت دیگه ای استفاده کنیم. چون وقتی میگیم مخ زدن، یعنی یک رابطه سطحی با یک نفر داشته باشیم، یکی رو گول بزنیم یا با احساسات یه نفر بازی کنیم، که من این رو بلد نیستم. بلد هم باشم، با این آموزش‌ها، شما آدم بهتری نمیشی و هیچ کمکی هم به بهتر شدن دنیا نمی کنه.

اما اگه به جای گفتن چطوری مخ بزنیم، بگی چطوری میتونیم با یه نفر یک رابطه معنادار  و ارزشمند بسازیم، یه کاری کنیم که اون شخص ما را دوست داشته باشه،  رابطه رو پیش ببریم و اگر دیدیم این رابطه برامون مفیده، با قدرت ادامه بدیم، اینو بلدم.

اول از همه باید یک تصویر درست از رابطه داشته باشیم. تصویر درست اینه که همه رابطه در اختیار من یا طرف مقابل نیست. هر کدوممون سهمی داریم.

پس وقتی میگن فلانی مخ همه رومیزنه و منظورشون اینه که اون میتونه با هر کس دلش خواست، ارتباط بگیره، نه واقعاً هیچوقت چنین شخصی وجود نداره.

ممکنه افرادی باشند که تعداد بیشتری از مردم به  اونها تمایل دارند ولی هیچ کسی وجود نداره که صد درصد، همه آدم ها دوستش داشته باشند. چون سلیقه های آدم ها متفاوته.

چه غذایی تو دنیاست که همه دوستش داشته باشند؟ چنین غذایی وجود نداره.

یا چه خواننده ای هست که همه خوششون بیاد؟ وجود نداره.

یا چه فیلمی ای هست که همه خوششان  بیاد؟ وجود نداره.

پس این واقع بینی رو داشته باشیم.

اما حالا چه کار کنیم؟ کارهایی رو انجام بدیم که شانس موفقیتمون رو بیشتر کنه.

اولین و مهمترین نکته، بدون شک اینه که آدم ارزشمندی باشیم.

وقتی ارزشمند نباشیم، طبیعیه که کسی از ما خوشش نمیاد.

منظورم از ارزشمند بودن چیه؟ یعنی شما مثلاً یک هنر خاصی بلد باشی. یک ویژگی خاصی داشته باشی. زیبایی خاصی داشته باشی. هیکل خوبی داشته باشی. هوش خاصی داشته باشی. بتونی یه کاری رو متفاوت انجام بدی. جایگاه اجتماعی خاصی داشته باشی. دانشی داشته باشی. مهارتی بلد باشی. خلاصه یه چیز خاصی باید داشته باشی.

وقتی شما هیچ کاری نمی تونی انجام بدی، به مشکل می‌خوری.

یه لحظه فکر کن ببین آدمی که برای تو معنادار و ارزشمند هست، چه چیزهایی براش مهمه؟ و تو برای جذب اون شخص، چه ویژگی‌ها و توانمندی های خاصی باید داشته باشی؟ و روی اون توانمندی هات کار کن.

پس ارزشمند بودن نکته خیلی مهمیه. پس این نکته اول.

و نکته بعدی نحوه صحبت کردن و بیان شما هست.

طبیعیه که کمتر آدم‌هایی هستند که از یه آدم  شل و ول که نمیتونه حرف بزنه، خوششون بیاد. عموماً کسی از همچین آدمی خوشش نمیاد.

پس شما باید یک آدم قاطع باشی. قاطع نه به معنی پرخاشگر و قلدر، نه. قاطع یعنی آدمی که محکمه اما مهربان و محترمه. محترمانه، قاطعانه، منصفانه و مهربانانه رفتار می کنه.

به نظر میرسه که این ویژگی قاطعیت، فرصت و شانش شما رو برای ایجاد ارتباط، بیشتر می کنه.

و نکته بعدی اینه که هدفتون رو از ارتباط مشخص کنید و ارزش ها و مرزهاتون رو بشناسید.

هدف از ایجاد ارتباط، یعنی با یه نفر یک رابطه معنادار  و ارزشمند بسازید، یه کاری کنید که اون شخص شما را دوست داشته باشه،  رابطه رو پیش ببرید و اگر دیدید این رابطه براتون مفیده، با قدرت ادامه بدید.

شناخت ارزش ها یعنی بدونید توی رابطه، چه جور آدمی میخواهید باشید. مثلاً می خواهید یک آدم صادق و مسئولیت پذیر باشید.

و شناخت مرزها یعنی خواسته هاتون از رابطه چیه؟ و چه چیزهایی در رابطه براتون مهمه؟ مثلاً توجه و احترام براتون مهمه.

خیلی از آدم ها واقعاً نمی دونند از رابطه چی میخوان و دارند چه کار می کنند. همینطوری فقط میگذرونند. خیلی راحت دروغ میگن. خیلی راحت کارایی می‌کنند که بعداً به خودشون میگن آخه این چه کاریه من دارم می کنم. و واقعاً نمی تونند یه لحظه با خودشون شفاف باشند.

و خوش به حال اون آدم‌هایی که اهداف و ارزش ها و خواسته هاشون رو می شناسند.

چون وقتی شما ارزش هات رو می شناسی و مثلاً صداقت یکی از ارزش هات هست، با اینکه یه جایی به ضررت تموم میشه، میگی ببین من دروغ نمی گم، جواب این سؤال اینه. و اون موقع است که می بینی چقدر حالت دلت خوبه.

و نکته آخر اینه که

اگر دنبال تکنیک های جذابیت هستی، بله ممکنه با پوشیدن یه لباس خاص، زدن یک عطر خاص، گفتن چند تا جمله یا سرچ کردن چند تا جمله، بتونی برای یک مدت کوتاه جذاب باشی اما بدون آدم هایی می تونند یک رابطه معناردار و ارزشمند با هم بسازند که ارزش هاشون رو می شناسند و ارزش های مشترک دارند. پس ارزش هات رو بشناس و دنبال کسی باش که ارزش هاتون با هم مشترکه. و اون موقع است که می‌بینی میتونی یک رابطه معنادار و ارزشمند تو زندگیت بسازی.

 

دیدگاه‌ها ۰