سبد خرید

3 تمرین برای اینکه چگونه لبخند بزنیم؟

3 تمرین برای اینکه چگونه لبخند بزنیم؟

احتمالاً شما هم از این موضوع خسته شده‌اید بس که شنیده‌اید گفته‌اند لبخند بزنید. بعضی چیزها ساده ولی مهم‌اند، اما خیلی‌ها هنوز آن را جدی نمی‌گیرند. آیا می دانید چگونه لبخند بزنیم؟

تا حالا شده در یک محیط عمومی مثل استخر یک نفر به شما لبخند زده باشد؟ در چنین شرایطی من هم ناخودآگاه در جواب لبخند او لبخند می‌زنم. گاهی هم لبخند او باعث می‌شود که باب گفتگو کردن را با هم باز کنیم.

لبخند زدن به این معنی نیست که همیشه به‌صورت مصنوعی تظاهر کنیم خندان هستیم. اما وقتی یک آشنا یا کسی را می‌بینیم که دوست داریم با او ارتباط برقرار کنیم، با لبخند زدن، آمادگی خود را برای گفتگو با او اعلام می‌کنیم.

لبخند زدن نشان‌دهنده ی برخورد دوستانه ی ماست. نشان می‌دهد که ما به برقراری ارتباط کلامی با او علاقه مندیم. نشان‌دهنده ی این است که نظرمان نسبت به او مثبت است.

لبخند زدن نشان‌دهنده این است که طرف مقابل را تأیید می‌کنیم و پذیرای او هستیم. خنده ی ما به ‌طرف مقابل می‌فهماند که مهربان و خوش‌اخلاق هستیم.

لبخند ما باعث به وجود آمدن احساس خوبی در طرف مقابل خواهد شد. در نتیجه در جواب به ما لبخند می‌زند و برخورد دوستانه‌تری با ما خواهد داشت.

یک لبخند واقعی باعث ترشح هورمون آندروفین در بدن ما می شود. در نتیجه باعث ایجاد انرژی مثبت و احساس خوشحالی در ما خواهد شد.

وقتی اخم‌هایمان در هم باشد، نشان‌دهنده ی تردید، دیرباوری و عدم پذیرش ماست. کسی دوست ندارد با یک آدم اخمو ارتباط برقرار کند!

یک لبخند می تواند تا هفت برابر بیشتر باعث جذب مخاطب شود.

اشتباهات رایج خانم‌ها: در برخی فرهنگ‌ها در کشور ایران، اگر ابتدا خانم به آقا لبخند بزند، آقا برداشت خوبی نسبت به خانم نخواهد داشت. پس به عنوان یک خانم از اینکه در لبخند زدن به آقایان پیش‌قدم شویم، خودداری کنیم. البته همواره دقت کنیم که اخمو نباشیم و درصورت تمایل به ارتباط، در جواب لبخند او لبخند بزنیم. ولی اگر یک فروشنده ی خانم هستیم، در لبخند زدن به هر جنسیتی چه خانم و چه آقا، پیش قدم شویم. که این لبخند فقط نشان دهنده ی احترام ما به مشتری و امن بودن محل فروش است.

من وقتی با تورهای ایران‌گردی سفر می‌کنم، هنگام نشستن روی صندلی اتوبوس گردشگری، از راه لبخند زدن، گفتگو را با خانم‌هایی که با من همسفر هستند، شروع می کنم.

چگونه لبخند بزنیم؟

چگونه لبخند بزنیم؟

توجه داشته باشیم تنها با تمرین می‌توانیم یک لبخند شیرین و جذاب داشته باشیم. دریکی از کلاس‌هایم یکی از شاگردانم پرسید: خانم معتمد پویا چطوری می‌تونیم یک لبخند طبیعی و دل‌نشین داشته باشیم؟ در جواب، تمرین لبخند زدن را به شرکت‌کنندگان توضیح دادم.

1. تمرین جلوی آینه

تمرین لبخند زدن به این صورت است که جلوی آینه برویم و عضلات شانه و صورت خود را شُل کنیم. بعد به یک خاطره بامزه فکر کنیم و هنگام خندیدن چشم‌ها را کمی بازتر و ابروها را کمی بالاتر ببریم.

تفاوت لبخند مصنوعی و طبیعی در همین حالت چشم و ابرو است. در لبخند طبیعی، چشم ها کمی از حالت عادی، بازتر می شوند .در نتیجه گوشه ی چشمانمان کمی چروک می افتد. بهتر است کمی از دندان‌هایمان هم معلوم باشد. اگر دندان هایمان معلوم نباشد، انگار داریم چیزی را پنهان می کنیم. جلوی آینه بروید و لبخند زدن را به این روش تمرین کنید.

از حالت چشم ها و دهان می توان تفاوت لبخند دروغی، لبخند زورکی، لبخند سرد و بی روح و لبخند طبیعی را تشخیص داد.

چگونه لبخند بزنیم؟

 

اگر به کسی لبخند طبیعی بزنیم، او هم ناخودآگاه به ما لبخند خواهد زد. این واکنش، نشان می دهد که او حس خوبی از ما گرفته است. اما لبخند مصنوعی، چنین واکنشی را در پی ندارد.

2. فیلم گرفتن از خود

یک تمرین خوب دیگر این است که در حین لبخند زدن، از خودمان فیلم بگیریم. با انجام کار، ایرادات لبخندمان را پیدا کرده و در جهت رفع آنها بر می آییم. و به مرور بهتر می شویم.

وقتی به تصویر خودم در فیلم عروسی برادرم دقت می‌کنم، به خیلی از ایرادات حالت صورت و مدل حرکاتم آگاه می شوم. این‌طوری بهتر می‌توانم آن‌ها را برطرف کنم.

 

لبخند غرق کننده

تا حالا دیدید بعضی ها تا یک نفر را می بینند، به سرعت نیششان باز و بسته می شود؟ این لبخند سریع، به دل آدم ها نمی نشیند. برای حل این مسئله، بهتر است از لبخند غرق کننده استفاده کنیم.

لبخند غرق کننده، مثل آب دریا به آرامی به ساحل می آید و به آرامی بر می گردد. برای اجرای این لبخند، دهانمان را به آرامی باز کنیم و سپس به آرامی ببندیم. بنابراین یک دفعه دهانمان را باز و بسته نکنیم. این لبخند آرام، تأثیر بسیار خوبی را روی طرف مقابل می گذارد. همچنین اعتبار ما را هم بالاتر می برد.

هشدار: لبخند زدن، یک هدیه است. پس تا چشممان به کسی افتاد، سریع به او لبخند نزنیم. سریع لبخند زدن، باعث می‌شود او فکر کند ما به هرکسی برخورد می‌کنیم، لبخند می‌زنیم. برای اینکه طرف مقابل احساس خاص بودن کند، بهتر است برای لحظه‌ای به او نگاه کنیم و در حد تنها یک ثانیه صبر کنیم، بعد یک لبخند گرم و پر اشتیاق که چشمانمان را هم می‌پوشاند، بزنیم. این تأخیر یک‌ثانیه‌ای، به مخاطب نشان می‌دهد که لبخند ما فقط مختص اوست.

 

یادآوری: زیبایی دندان‌ ها نقش مهمی را در اثر لبخند دارد. پس دقت کنیم اگر دندان‌های جلویی‌مان نامرتب هستند یا چندتایی از آن افتاده یا زرد یا خراب است، به سراغ اصلاح و سفید کردنشان برویم.

یادآوری: از تمیز بودن دندان‌های خود بخصوص بعد از خوردن غذا، اطمینان حاصل کنیم.

هشدار: بعضی از افراد بدون توجه به احساس و مفهوم گفته‌های خود، لبخند می‌زنند. بهتر است این حرکت بیجا را اصلاح کنند.

 

برای نمایش ویدئو ( چگونه لبخند بزنیم؟ ) بر روی لینک کلیک کنید.

3. الگوبرداری

از افرادی که لبخند زیبایی دارند، الگوبرداری کنیم.

دوستان خوبم در این مقاله یاد گرفتیم که:

  1. لبخند غرق کننده را جلوی آینه تمرین کنیم.
  2. از خودمان فیلم بگیریم.
  3. از افرادی که لبخند زیبایی دارند، الگوبرداری کنیم.

بخشی از کتابم به نام جرقه

جهت تهیه ی رایگان کتاب الکترونیکی جرقه، به لینک زیر مراجعه نمایید:

کتاب جرقه

لطفاً مرا در اینستاگرام فالو  کنید تا از مطالب آموزشی مفید رایگان در زمینه ی مهارت های زندگی بهره مند شوید:

اینستاگرام من

دیدگاه‌ها ۱۴